SIG Group: goed idee aan basis wereldwijd succes
Dispensers en koppelingen
SIG Group (voorheen Scholle IPN) is een internationaal opererend verpakkingsbedrijf dat klantspecifieke dispensers en connectors maakt voor vloeistofverpakkingen. Tot de afnemers behoren onder andere Heinz, Coca-Cola, Nestlé, Remia, L’Oreal en Danone. Aan de basis van het wereldwijde succes van SIG ligt het idee dat lege zakjes minder ruimte innemen in loods, vrachtwagen en winkelschap dan flessen en potjes. Het bedrijf ontwierp een dispenser met koppeling voor navulzakjes. Met de opbrengst van het octrooi daarop kon SIG zelf internationale productiefaciliteiten oprichten. Daarnaast blijft het verpakkingsbedrijf innovatieve oplossingen creëren met gebruiksgemak en milieuduurzaamheid als uitgangspunt, zoals knijpverpakkingen die altijd dezelfde dosis van de inhoud afgeven.

Octrooi- en modelbescherming hand in hand
Het ontwikkelproces en de bescherming van het intellectuele eigendom gaan daarbij hand in hand. Waar nieuwe technieken worden vastgelegd met octrooibescherming, kijkt EP&C ook mee met de ontwerpverbeteringen die SIG continu doorvoert. Deze leggen we vast met modelbescherming. Door de synergie tussen octrooien en modellen kan de fabrikant de optimale verpakking ontwikkelen zonder zorgen dat een concurrent er met dat idee vandoor gaat.
IE-bescherming basis van succes
EP&C is vanaf de oprichting van SIG in de jaren negentig, betrokken bij het bedrijf met advies en het schrijven van octrooiaanvragen. Dat begon met het gedegen beschrijven van de uitvinding die de moeder van het succes van SIG is, de koppeling tussen navulzak en pompje. SIG blijft innoveren met oplossingen voor internationale markten.
We zijn er trots op dat we mogen bijdragen aan het succes van het bedrijf door het intellectuele eigendom goed veilig te stellen.